Frisse lucht

The best remedy for those who are afraid, lonely, or unhappy is to go outside
– 
Anne Frank

And she is damn right!

Een dag als vandaag. Donkere wolken. Harde wind. Miezer en regen. Ik ben vrij vandaag, HOE groot is de verleiding dan om de hele dag binnen te blijven! Ik zie het altijd heel gezellig voor me: enorme koppen thee, chocolademelk met slagroom en de hele dag eten en films kijken onder zachte dekentjes op de bank:

autumn

But in the end… moet ik toegeven dat het in werkelijkheid vaak vrij deprimerend is, vooral als ik alleen thuis ben en de hele dag in pyjama zit. Ik voel me dan leeg, ongezond en haal totaal geen voldoening uit mijn dag.

coffee

Gelukkig ‘moest’ ik er vandaag wel uit om boodschappen te doen. Het regende, maar ik besloot toch om te gaan lopen in plaats van de fiets te pakken. Ik ben dus best wel eventjes buiten geweest, in de regen, en het voelde goed! Voor mij werkt het echt, ik kan me al zoveel beter voelen als ik een halfuurtje in de buitenlucht ben.

En vervolgens kan ik er éxtra van genieten om weer lekker binnen te zijn, vooral als mijn vriend straks thuis komt en we samen koken en eten. Je hoort wel eens mensen zeggen: ‘Als ik de loterij win, stop ik met werken.’ Dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd, want ik denk dat het best moeilijk is om mezelf iedere dag weer te vermaken en ik zou stiekem bang zijn dat ik echt in een kluizenaar verander.

Tenzij je een wereldreis maakt of een andere hele vette hobby hebt, denk ik persoonlijk dat je er het beste aan toe bent als je iets te doen hebt.

Ben jij een buitenmens of blijf je liever veilig en warm binnen?

Leave a Reply

