Let’s FALL in love

Droge lippen die niet meer zonder vaseline kunnen, donkere avonden die je met een zomerjas bijna niet meer durft te betreden… De herfst is aangebroken en je voelt het aan alles. 

Maar nu is het klaar met de negativiteit, want als ik zo blijf zeuren zijn die winterblues inderdaad onvermijdelijk. Ik zie al heel veel artikelen voorbij komen over de leuke kant van de herfst. Deze had ik hard nodig en ondertussen is de optimist in mij naar boven gekomen en heb ik zelf een happy list op kunnen stellen!

  1. Sinterklaas op een welverdiende eerste plaats. De grootste spanning is er ondertussen wel af 😉 en de lol ook een beetje door alle Zwarte Pieten ophef. Maar ik vind het heerlijk om terug te denken aan vroeger. Ik kan me nog herinneren dat we kruidnoten gingen bakken bij de kleuters. Als ik die geur nu weer ruik dan ga ik echt terug naar toen. Het was de mooiste, spannendste, gezelligste tijd van het jaar. Pakjesavond is wel een beetje voorbij maar die nostalgie maakt heel veel goed.
  2. Ik hou van de zomerse salades, maar daar komen in de herfst heel lekkere maaltijden voor terug. Pompoensoep, stamppot.. Het mag allemaal weer!
  3. Hoewel ik gisteren nog gestoken ben door zo´n badass… Het muggenseizoen is voorbij! Geen slapeloze nachten en kriebelende bulten meer.
  4. We mogen weer ongegeneerd (nou ja een beetje dan) UGG´s dragen. De meningen verschillen en ik twijfel altijd weer of ik ze naar buiten aan doe, maar dit zijn de enige soort schoenen die mijn voeten beschermen tegen wintertenen.
  5. Ik heb weer een reden om mijn kamer te ´restylen´. Ik heb al een klein herfsthoekje gemaakt:wpid-2015-09-22-09.00.02-1.jpg.jpeg 

    wpid-2015-09-22-09.43.20-1.jpg.jpeg

    wpid-2015-09-22-09.47.09-1.jpg.jpeg 

  6. Sweater weather! En weet je wat dat betekent? EINDELIJK is die bikini stress voorbij, iedereen maakt zich hopelijk wat minder druk om zijn vetjes omdat we weer alles kunnen verbergen onder die dikke trui.
  7. Netflix marathons, dagen binnen chillen onder dekentjes. Het wordt allemaal weer sociaal geaccepteerd in de herfst. En er is ook weer wat leuks op TV! (voor TV tips, zie mijn eerdere bericht)
  8. Ik heb het al over eten gehad, maar ik heb nog lang niet alles genoemd. Mandarijntjes, (stoof)peren, speculaas, (alleen al de geur van) kaneel, appeltaart. Moet ik doorgaan?

    http://www.homedit.com/scents-of-autumn/
    http://www.homedit.com/scents-of-autumn/
  9. Bordeauxrood en olijfgroen. Echte herfstkleuren waar ik heeel erg van hou!
  10. Heel veel thee drinken, rooibos-honing of kaneel. En chocolademelk natuurlijk. Afgelopen zomer ben ik in Luxemburg bij Chocolate House geweest (HOTSPOT ALERT!) en daar heb ik twee hot chocolates op een stokje gekocht. Ook heb ik dáár natuurlijk chocolademelk gedronken en veel taartjes gegeten maar nu heb ik er nog twee voor het seizoen waarin we het echt nodig hebben!
    chocolate
  11. De kaarsjes gaan weer aan en dat geeft een warm en sfeervol gevoel.
  12. Dekentjes haken, sjaals en mutsen breien. Als een echte granny zit ik vol overgave met bolletjes wol om me heen, heerlijk.
  13. De natuur is prachtig mooi. Vaak vergeet ik dat omdat ik veel binnen zit als het weer minder mooi wordt. Maar ik ga me echt voornemen om wandelingen te maken in het bos en daarvan te genieten.

Heb jij zin in de herfst?

Leave a Reply

