Kringloop Shoplog

Ik hou van kringloopwinkeltjes! Ik vond het vroeger altijd een beetje armoedig, stoffig en dacht dat er echt niks te vinden was voor mij. Maar sinds een paar jaar doe ik gezellig mee met de “vintage is hip” trend. Ik koop er geen kleding, maar eens in de zoveel tijd ga ik er even langs om te ontdekken of er nog wat pareltjes te vinden zijn!

Dus bij deze een kringloop ‘shoplog’ van afgelopen zaterdag!

wpid-2015-09-28-02.33.20-2.jpg.jpeg

Deze marmeren eierdopjes kocht ik voor €0,25 per stuk. Ze zijn denk ik mega antiek haha, maar als je Pinterest een beetje in de gaten houdt, valt het op dat marmer weer helemaal terug komt! Niet dat je met elke hype mee moet gaan, maar ik vind dit persoonlijk heel mooi!

wpid-2015-09-28-02.36.37-2.jpg.jpeg

Een heel andere stijl dan wat je net zag, maar ik hou van deze romantische borden! Dit komt allemaal op zolder bij mijn uitzet spullen te staan, ik heb al een hele verzameling.

En dan tot slot drie heel schattige vintage blikjes van Milka, De Ruijter en Mackintosh. Ik weet niet precies wat het is, maar dit is een soort gekke verzameling van mij. Volgens mij waren deze rond de €0,50 per stuk.

wpid-2015-09-28-02.42.49-2.jpg.jpeg

wpid-2015-09-28-02.45.09-1.jpg.jpeg

wpid-2015-09-28-02.47.07-1.jpg.jpeg

Het kost natuurlijk geen drol, dus dat is al een reden waarom ik dit hele kringloop fenomeen zo leuk vind. En het draagt natuurlijk bij aan de duurzaamheid: deze spullen krijgen een tweede leven en verminderen de afvalstroom.

Nog een paar kleine tips:

Middle of nowhere
Ik zei al dat vintage shoppen tegenwoordig hip is en dit is vooral te merken in grote steden. Zoek (als je goedkoop wil slagen!) dus vooral winkeltjes in dorpjes en kleine steden. Deze hebben misschien niet die geweldige uitstraling, maar er is vaak net zoveel moois te vinden voor veel minder geld.

vintage

Fris en fruitig
Dit spreekt misschien voor zich, maar maak alles even goed schoon als je thuis komt met je nieuwe aankopen. Dan is het daarna écht van jou en hoef je niet meer na te denken over iedereen die de spullen heeft aangeraakt.

Zoek niet naar een roze kaarsenhouder met bloemetjes
Ik roep nu maar wat geks, maar ik bedoel hiermee dat je niet naar iets extreem specifieks op zoek moet gaan. Je mag natuurlijk doen wat je wil maar je kunt er niet vanuit gaan dat ze zoiets hebben en dat kan tot teleurstellingen leiden. Het is juist geweldig als je toevallig iets heel moois tegenkomt, laat je verrassen!

Heb jij al ooit een ultiem pareltje gevonden in een tweedehands winkel?

10 thoughts on “Kringloop Shoplog

    1. Ik sluit me daarbij aan: leuk artikel :)! En ik was gisteren ook bij ‘Klein Berlijn’ en heb er ook een tweedehands trui gekocht. Toch mooi dat het weer meer een trend wordt oude dingen te hergebruiken.

      Liked by 2 people

      1. Dankjewel Anne en Maike 🙂 Oee een tweedehands spijkerjack zou ik ook nog wel willen! Ja ik ben het inderdaad helemaal eens met die ‘duurzame’ trend, mooi!

        Like

    1. ja ik ook! zo vond mijn moeder vorig jaar ineens een glazen deksel voor op een koekenpan. hij past precies op mijn pan! ik vind het zo fijn! vooral als je een eitje aan het bakken bent en je wil het eigeel nog zacht. dan hoef je niet steeds die deksel van de pan te halen om te zien of hij al klaar is. natuurlijk had ik ook zelf zo’n deksel kunnen kopen, maar er een vinden is nog veel leuker!

      Liked by 1 person

  1. Leuke post 🙂 Ik heb zelf jarenlang trouw aan mijn “uitzet” gewerkt, nu woon ik bij een jongen met een verslaving aan servies en is het oorlog tussen mijn gebloemde kringloopkopjes en alle setjes die hij in de loop van de jaren verzameld heeft

    Liked by 1 person

Leave a Reply

